Wedstrijdverslag Niobe DC1 – HVW DC1

Vandaag (8/12) traden we in Heeze aan tegen Niobe DC1.  Tegen hun DC2 team hadden we met 1 doelpunt verschil verloren. Hun 3e plaats op de ranglijst verraadde dat het met hun DC1 wel moeilijker zou worden. Toch waren we gebrand op een goed resultaat.

Na de warming-up bespraken we hoe we aan de wedstrijd zouden beginnen. Verdedigend zouden we vanuit de getrainde 4:2 dekking kijken of het nodig was om te schakelen naar de 5:1. Aanvallend zouden we proberen in te starten vanuit de hoeken, waarbij de cirkel de hoekpositie zou innemen. De opbouwrij kreeg opdracht om wissels in te zetten en te ‘golven’, met en zonder bal. Alleen als er bewogen werd zou er ruimte komen om tussen de verdedigers door te prikken en te schieten of om de cirkel aangespeeld te krijgen.

Het viel allemaal niet mee. Bij de tegenstander was dezelfde speelster als 2 weken geleden bepalend. Ze dook op alle plekken van het veld op en ze nam 80% van de doelkansen voor haar rekening. Het viel zelf zo erg tegen dat we de eerste helft maar 1 keer scoorde en dat was ook nog een 7-meter. Met de ruststand 11-1 vertrokken we naar het kleedlokaal waar Theo nog een keer aangaf hoe er moest worden verdedigd en waar de ruimtes in de aanval lagen.

Gelukkig ging het de tweede helft beter. Hun bepalende speler kreeg ‘mandekking’ waardoor ze veel minder aan de bal kwam. In onze aanval gingen we meer bewegen en de ruimtes tussen de verdedigers opzoeken. De hoekaanvallers zochten de positiewissel met de cirkel of gingen niet onverdiend buitenom voor eigen succes. De opbouwers zochten nog nadrukkelijker de cirkel wat nu wel een paar keer goed lukte. Al met al was de eindstand 20-6 nog niet zo verkeerd ( 9 – 5 tweede helft). Het was weer een wedstrijd waarbij we veel hebben geleerd en wat we volgende keer kunnen gebruiken.

Volgende week zaterdag spelen we om 14:25 thuis tegen hekkensluiter Bedo DC1. Hoewel we 4 plaatsen hoger staan hebben we toch maar 2 punten meer. Een belangrijke wedstrijd dus die we perse willen winnen. Jullie aanmoedigingen gaan daarbij zeker helpen. Hopelijk tot volgende week.

Groetjes, DC1