Wedstrijdverslag HVW MC1 – Lido MC2

Vandaag (23/2) mochten we handballen tegen de MC2 van Lido.

We begonnen net als vorige week met een offensieve 3-2-1 verdedigen. We begonnen goed en scoorden meerdere keren vanuit de opbouwrij. Ook de verdediging stond goed dus Lido scoorde bijna niet. Na ongeveer 10 minuten zag Lido de ruimtes tussen de verdediging waardoor ze helaas toch enkele keren doeltreffend door onze verdedeging heen kwamen. Naast de afstandsschoten van onze opbouwers kwam de bal ook regelmatig goed bij de cirkel en de hoeken deden ook goed mee. Vanaf de kant kregen we de opdracht om van posities te wisselen. Zo moesten de hoeken gaan opbouwen en de opbouwers naar de hoeken. Ook de middenopbouw en de cirkel ruilde van positie. Dat was wel even wennen waardoor we niet zo ver konden uitlopen als we haden gehoopt. De ruststand was 13-8 in ons voordeel.

In de rust kregen we een flinke peptalk, maar dit was ook wel echt nodig. We kregen te horen dat zeker onze verdediging een heel stuk beter moest.

We begonnen aan de tweede helft. We hadden ons goed herpakt waardoor we nu ook een stuk verder konden uitlopen. De verdediging stond sterk waardoor de tegenstander amper nog tot scoren kwam. Dit hebben ze dan ook maar 7 keer gedaan in de tweede helft. Het laatste kwartier van de 2e helft was de tegenstander leeg. Wij daarentegen hadden nog volop energie om break-outs te lopen. We scoorden regelmatig waardoor we de wedstrijd afsloten met een 27-15 overwinning.

Op zondag 24 maart spelen we thuis tegen de MC1 van hetzelfde Lido. Die staan boven ons dus dat wordt een heel andere wedstrijd. Toch gaan we er voor om ook dan de punten in Wanroij te houden. Hopelijk zien we jullie weer!