Wedstrijdverslag HVW HS1 – Witte Ster HS2

Middenmoter HVW HS1 mocht het vandaag thuis opnemen tegen laagvlieger Witte Ster HS2 uit Waspik. Ton had de heren na het gevoelige puntenverlies van afgelopen week weer in het gareel gekregen, ondanks dat de donderdagtraining moest wijken voor de uitreiking van Út Peerd’. De heren 1 waren genomineerd voor deze gemeentelijke sport- en cultuurprijs. Jasper was net op tijd terug uit Paramaribo en was rechtstreeks vanuit Schiphol naar de sporthal ‘gevlogen’.

Vanaf de start van de wedstrijd gingen beide teams los. In hoog tempo werden aanvallen opgezet met fraaie looppatronen en nog fraaiere doelpunten. Onder leiding van de uitstekend fluitende scheidsrechters Maas en Bierings kwam halfweg de eerste helft langzaam aan scheurtjes in de aanvalsopbouw van Witte Ster. Duidelijk werd dat ze het hoge tempo niet konden volhouden of het anders moesten bekopen in de verdediging. HVW had minder moeite met het hoge tempo en kon daarmee de eerste helft naar zich toestrekken.

De tweede helft begon zoals de eerste was geëindigd; HVW bouwde gestaag naar een veilige voorsprong die ze niet meer in gevaar zagen komen. De einduitslag 29 – 23 was een juiste afspiegeling van de krachtsverhouding.

Volgende week zaterdagavond spelen de heren tegen rode lantaarndrager Orion/United Breda HS2, op zondag 16 december om kwart over twee gevolgd door de thuiswedstrijd tegen Olympia/DOS’80. Deze Heesche/Osse combinatie staat 2 punten boven HVW en een overwinning zou HVW weer naar de top-4 kunnen brengen. Een echte publiekskraker dus.