Wedstrijdverslag HVW DC2 – DHC DC2

In onze poule van 7 hebben we elke tegenstander intussen een keer gehad. Drie tegenstanders staan boven ons en ook drie onder ons. Vandaag wachtte ons thuis de wedstrijd tegen koploper DHC DC2 uit Overpelt, België waar we de eerste wedstrijd uit van verloren met 17 tegen 11.

We waren gebrand om het vandaag anders te gaan doen. We hadden niets te verliezen alleen van onszelf dus was er veel te winnen. Verdedigend was de eerste wedstrijd een gatenkaas en dus begonnen we deze keer met een compactere dekking. Op zich liep dat prima maar doordat we goede rugdekking gaven kwam meerdere malen hun hoek vrij om af te ronden. Aanvallend was het afwisselend goed en dan ook weer te ingetogen en met te weinig zelfvertrouwen. De tussenstand was 5 voor ons en 9 voor de hun.

Eenmaal weer op het veld pakte we in de tweede helft het initiatief. Verdedigend ging het steeds beter lopen en ook aanvallend hadden we meer resultaat. halverwege de tweede helft was het zelfs bijna gelijk. Even wist DHC weer het doel te vinden en liep weer uit naar 4 doelpunten verschil maar wij trokken nogmaals de wedstrijd naar ons toe. In de laatste minuut en met 14 – 16 op het scorebord kregen wij nog een strafworp die we jammer genoeg niet wisten te benutten.

We kunnen terugkijken op de tweede helft waarin we de betere waren. Een speciaal woord van dank aan invaller Maud van der Velden van de D1. Ze was ontzettend zenuwachtig maar heeft zich kranig geweerd en de tweede helft bijzonder goed staan keepen.