Wedstrijdverslag HVW DC2 – Olympia/DOS DC2

Vandaag (16/2) kwamen de meiden C2 van DOS/Olympia op bezoek. We hadden al twee keer eerder tegen dit team gespeeld dus we wisten wat ons te wachten stond. Opdracht voor vandaag was de verdediging goed organiseren, overleggen en elkaar rugdekking geven. In de aanval mochten we onbevangen kijken waar de ruimtes lagen en deze benutten.

We begonnen zoals vaker deze competitie met enigszins ontzag voor de tegenstander waardoor ze iets te vaak tot scoren kwamen. Wijzelf wisten maar matig het doel te vinden waardoor we met 4-11 achterstand gingen rusten.

De opdracht die we meekregen voor de tweede helft was minstens het dubbele aantal doelpunten maken als in de eerste helft en daarbij de tegenstander beletten hetzelfde te doen.

Het ging steeds beter draaien. We hadden het verdedigend nu wel beter voor elkaar en aanvallend zagen we de mogelijkheden en benutte ze ook. We draaide de gaskraan vol open en liepen zelfs regelmatig een splijtende break-out. Uiteindelijk hebben we de tweede helft ruim drie keer zoveel gescoord als in de eerste waardoor het 14 – 25 is geworden.

We gaan nu eerst Carnaval vieren en daarvan bijkomen. Op 8 maart spelen we onze volgende wedstrijd thuis tegen Habo’95 uit Uden.