Wedstrijdverslag HVW DC1 – Tremeg DC1

Zaterdagavond 19 januari. Vandaag mochten we thuis spelen tegen de koploper. Onze coaches zeiden dat we deze competitie flink zijn gegroeid en voor geen enkele tegenstander in onze poule meer bang hoefde te zijn. Misschien konden we vandaag de wedstrijd wel winnen.

We begonnen de eerste helft sterk. Onze verdediging stond erg goed en met name de vooruitgeschoven 4:2 spelers hadden een neusje voor het onderscheppen van de bal. We kregen dan ook weer veel break-out mogelijkheden. Helaas had Tremeg ook snelle verdedigers die ons in de break-out op de huid bleven zitten waardoor het scoren niet altijd lukte.

Onze aanvalsopbouw ging ook goed. Met Jenna op de cirkel werd Tremeg nerveus en kregen Ninthe en Danique schotkansen vanuit de 2e lijn. Ook Fleur D. die ons dit seizoen al zo vaak op doel had geholpen brak op de linkeropbouw met haar snelheid regelmatig door de Gemertse dekking. Door deze aanvallende druk knepen de Gemertse verdedigers steeds verder naar binnen dat voor ons weer ruimte op de hoeken opleverde. Het tempo lag aan beide kanten hoog wat het aanzien van de wedstrijd zeker de moeite waard maakte.

Hoewel met een 9-12 achterstand gingen we met opgeheven hoofd rusten. Met een aantal gemiste 100% doelkansen had het ook zo maar in het voordeel voor ons kunnen staan. Dat was ook wat onze coaches ons in de rust meegaven; we doen niet onder voor de koploper.

Helaas pakte de peptalk van de Gemertse coach beter uit want zijn team begon erg doeltreffend aan de 2e helft. We hadden moeite om weer terug in ons spel te komen. Naarmate de 2e helft vorderde liep onze achterstand verder op. De goed keepende Maud hield nog wel binnen een minuut twee strafworpen tegen maar kon de nederlaag ook niet voorkomen. De eindstand van deze sportieve en voor het publiek zeer interessante wedstrijd was 16-27 in het voordeel van Tremeg.

Onze volgende wedstrijd is zondag 10 februari in Moergestel tegen de C1 meiden van Roef. Met hun 2e plaats op de ranglijst beloofd dit dus weer een spannend wedstrijd te gaan worden.

Groetjes de C1