Wedstrijdverslag HVW DC1 – Swift DC1

Vandaag mochten de meiden C1 het thuis opnemen tegen Swift DC1 uit Helmond. Swift staat 7e op de ranglijst met 6 punten. Onze meiden staan 3e met 12 punten. Op papier dus een tegenstander waar van gewonnen moet worden.

De wedstrijd begon zonder vaste keeper Maud en opbouwer Jenna, beide geblesseerd. Op doel begon Fleur die dit vorig seizoen wel eens keepte maar dit seizoen nog niet op doel had gestaan. Verder waren Sanne van de C2 en keeper Maud van de D1 gevraagd om mee te doen.

Gerold had net als altijd zijn dames optimaal voorbereid en was zelf ook super gemotiveerd. Na de tos en het groeten begon de wedstrijd die meteen naar ons toe werd getrokken. Er werd goed verdedigd waardoor Swift moeilijk het doel wist te vinden. Zelf hadden we daar minder moeite mee en met name vanaf de tweede lijn en via break-outs werd er regelmatig gescoord.

In de tweede helft ging het net als voor de rust zonder al te veel problemen. Maud stond intussen op doel waardoor Fleur weer als veldspeler mee kon spelen. We wisten met hoog tempo en goedlopende combinaties de verdediging van Swift te omzeilen of te doorkruisen. Swift had eigenlijk maar twee scorende spelers, de rest was alleen maar bezig met de bal rond te spelen. De 25 – 11 eindstand gaf een juiste weerspiegeling van de krachtverhouding.

Volgende week zaterdag spelen we om 11:15 uit in Mill tegen de meiden C1 van MHV. Die staan 2e met 1 punt meer. Als we daar winnen dan blijven we koploper Tremeg op de hielen zitten. Bovenin is het ongehoord spannend dus we hopen zaterdag op veel publiek.