Wedstrijdverslag Helios DC1 – HVW DC2

Na twee prima wedstrijden eerder deze maand was vandaag de wedstrijd tegen Helios’72 DC1. We wisten dat we in Uden een stevige pot voorgeschoteld zouden krijgen. Helios wil ten koste van Overpelt kampioen worden en was super gemotiveerd om te winnen.

We hadden ons voorgenomen de wedstrijd niet weg te geven, ze flink aan te pakken en waar mogelijk zelf te scoren. We begonnen gelijk op maar na 10 minuten had Helios door waar onze zwakke plekken in de verdediging zaten en met name vanaf de cirkel wisten ze vaker als wij de bal in het doel te gooien. Aan het einde van de eerste helft was het verschil al opgelopen tot 16-5. Hun nummers 8 en 13 waren echt een maat te groot voor ons.

De tweede helft begon iets beter en we vonden weer de weg naar hun doel. Van afstand wisten we een paar keer de bal in de kruising te schieten. Hun doelverdediger was niet de grootste dus hoog en zuiver was steeds raak. En ook als we in volle vaart naar het doel een bal kregen aangespeeld dan waren we niet te stoppen. De eindstand was 25-11 en al met al zijn we niet ontevreden. Natuurlijk hadden we liever gewonnen maar dat zat er vandaag niet in. We hebben wel weer veel geleerd en nieuwe dingen gezien die we mee nemen naar de volgende wedstrijd die minstens zo interessant zal zijn.

In het Belgische Pelt wacht aanstaande zaterdag Overpelt DC1 ons op. Ze waren tot vandaag koploper maar door hun eigen verlies en de winst van Helios hebben ze bovenin van plaats geruild.