Wedstrijdverslag halve finale beker

Vandaag (10/4) stond de halve finale voor de beker op het programma tegen West Brabant Combinatie uit Breda. Net zoals vorig jaar troffen wij ze in deze fase van het toernooi. Na een lange rit kwamen we eindelijk aan in Breda. Er was nog tijd voor een bak koffie en een frisje dus we konden zoals gewoonlijk in alle rust beginnen. Na een speech van King Wolfs gingen we de arena in.

De wedstrijd startte zoals verwacht met snel spel en plak. Beide teams kregen veel kansen. Helaas misten wij deze in de eerste fase te veel. Hierdoor kon onze tegenstander al wat punten uitlopen. Onze verdediging stond sterk met een goed middenblok. Helaas kwamen er nog te veel schoten van afstand in het doel terecht. We gingen de rust in met 16-9.

De tweede helft begonnen we sterk waardoor we wat inliepen. Ook verdedigend werkten we gretig als collectief. De tegenstander besloot na een aantal minuten een 3-3 dekking in te zetten. Hierdoor wilden ze ons spel onder druk zetten. Het spel werd er niet leuker op maar we konden nog regelmatig tot scoren komen. Onze vedettes Joost en Gert-Jan hielden zich goed staande tegen de jonge ploeg. Gert-Jan die vandaag jarig is kreeg als cadeau de volledige 60 minuten. Onze twee keepers Sander en Rik hebben zich weer bewezen en deinsden niet terug voor sommige power-schoten vanaf de 10 meter. Hierdoor konden we regelmatig een fastbreak spelen. Rick Relou kwam hierdoor verder in de wedstrijd steeds beter tot scoren. We hebben een lekkere pot handbal gespeeld en er een positief gevoel aan over gehouden. De wedstrijd werd afgesloten met een eindstand van 33-21.

Wij willen iedereen bedanken voor dit geweldige seizoen en support. Volgend jaar gaan we er weer vol voor in de eerste klasse en zien jullie weer graag in De Hoepel.

Zaterdag aanstaande is er vanaf 18.00 uur de receptie voor ons kampioenschap. We zien jullie dan graag om lekker na te buurten en te feesten na dit top seizoen.

Bedankt allemaal en tot zaterdag!

Groetjes de Heren 1.