Wedstrijdverslag Habo’95 DC1 – HVW DC2

Vandaag mochten we spelen tegen Habo ‘95. Thuis hadden we maar net van deze tegenstander gewonnen (21-20) maar ons zelfvertrouwen was intussen flink gegroeid dus we gingen naar Boekel voor de volle winst.

We begonnen de wedstrijd goed. Danique die de vorige wedstrijd het laatste en winnende doelpunt had gemaakt had nu opdracht gekregen de score te openen en plichtgetrouw deed ze wat haar was opgedragen. Verdedigend hadden we het goed dicht. Vooral Kyra stond weer te keepen alsof ze Tess was. Pien en Sanne maakte om beurten de cirkel onveilig. Janne wist ook na de oliebollen nog prima de weg naar het doel te vinden. Jill pakte haar doelpuntjes mee en vanuit de 2e lijn scoorden om beurten onze opbouwers Suus, Renske, Veerle en Fleur. Die laatste was even ontdaan dat haar vader juist op het moment dat ze scoorde even naar de WC was. Floor, net terug van een langer periode van blessures, pikte ook haar speelminuten mee. De ruststand was 9-16 in ons voordeel.

In de rust werden we er op gewezen dat de scheidsrechter veel toeliet en daar moesten we dus ook gebruik van maken. Verder vooral doorgaan zoals we de eerste helft speelden. De eerste 5 minuten van de tweede helft wisten we echter helemaal niet te scoren. Gelukkig ging daarna alles weer als in de eerste helft en liepen we verder uit. We zochten de vrije ruimte achter de offensieve verdediging en vooral de cirkel(s) en instartende hoeken mochten zich lekker uitleven. Regelmatig lukte het ook om een één-tweetje op te zetten vanuit de opbouwer naar de cirkel en weer terug, waarna de opbouwer vrij kon doorlopen. Fleur liet zo alsnog aan haar vader zien dat ze prima kan scoren. Uiteindelijk hebben we gewonnen met 16-32, een uitslag waar we heel tevreden mee zijn want verder als 24 doelpunten waren we deze competitie nog niet gekomen.

Onze volgende wedstrijd is op zondag 12 januari thuis tegen hekkensluiter Lido. Hopelijk gaat ons doelpuntenrecord er dan aan, tenminste als jullie ons komen aanmoedigen.