Wedstrijdverslag DOS’80/Olympia DC1 – HVW DC1

Aan het einde van de zaterdagmiddag mochten wij spelen in en tegen de meiden van Heesch. We vertrokken om 16:15 uur en speelden om 17:25 uur. Het avondeten moesten we dus uitstellen, daarom hadden we vooraf al met elkaar afgesproken om na de wedstrijd naar de Mac Donalds te gaan.

Maud en Line waren geblesseerd thuisgebleven dus we hadden deze keer een paar extra gastspelers. Fleur Daverveld was de stand-in op doel en verder deden Fleur van Dooren, Britt en Sanne met ons mee.

Voor de wedstrijd gaf coach Theo aan dat het een pittige wedstrijd zou worden tegen de medekoploper. Dit team van Heesche en Osse meiden waren gemiddeld al een jaartje ouder en dus verder in hun ontwikkeling. Hij wilde van iedereen een goede inzet zien. Verliezen is alleen erg als er onvoldoende strijd zou worden geleverd. Een uitgelezen moment om weer veel te leren.

De eerste helft begon onrustig. We hadden moeite met de offensieve dekking van hun hoekverdedigers waardoor onze aanval niet goed liep. Daarnaast kregen we relatief veel breakouts tegen. Aan het einde van de 1e helft stonden we met 17-4 achter.

In de rust werd door coach Theo aangegeven dat we goed ons best deden ondanks dat hun sterker en beter waren. Hij zij dat we meer moesten bewegen en vrijlopen als we geen bal hadden zodat we daardoor aanspeelbaar werden. Verder dat de hoeken mochten instarten over de cirkel en dat dan de cirkel de positie van de hoek zou overnemen. Tot slot zei hij dat hij ons bij de Mac zou trakteren als we aan het eind van de wedstrijd 10 doelpunten hadden gescoord.

In de tweede helft gingen we meer bewegen als we geen bal hadden, hierdoor kregen we meer ruimte en hebben we nog 3 keer gescoord. DOS’80/Olympia wist toch nog meer te scoren waardoor we de wedstrijd helaas verloren.  De tien doelpunten hebben we helaas niet gehaald maar wel al onze andere doelen. De eindstand was 31-7 maar we hebben het veld met opgeheven hoofd verlaten omdat we goed ons best hebben gedaan. Sanne, Fleur, Fleur en Britt bedankt voor het meespelen.

Nadat we ons hadden gedoucht vertrokken we richting Mc Donalds waar we ons met lekker hebben getrakteerd op een lekker hapje, drankje en veel gezelligheid. Jammer dat het deze keer niet is gelukt om de coach te laten trakteren maar er komt heus nog wel een volgende keer.

Op zaterdag 10 november spelen we om 13:30 uur thuis tegen de andere koploper Roef DC1. Hopelijk pakken we dan meer doelpunten en mogelijk ook punten. Gastspelers zijn dan onder andere Fleur Daverveld en Eline. Jullie komen toch ook allemaal kijken! Groeten de DC1