Wedstrijdverslag Dames 1 – Swift Helmond

Zondag 27 januari stond Swift uit Helmond, de nummer 2, op het programma. We wisten dat het een zware pot ging worden en waren er daarom helemaal klaar voor om de strijd aan te gaan.

Met een tactische wissel in de verdediging ten opzichte van de wedstrijd in Helmond wilde we de tegenstander verrassen. Dat lukte aardig, maar toch waren ze ons soms te slim af. Na 30 minuten stond er 7-11 op het scorebord.

De tweede helft gingen we goed van start, met twee afstandsdoelpunten kwamen we weer terug in de race. Helaas hebben we dit aanvallend spel niet door kunnen trekken in de rest van de wedstrijd. De verdediging stond erg sterk, maar helaas maakte Swift, zodra ze een kans kregen, deze ook af. Doordat wij dat aan de andere kant niet deden, verloren we vandaag met, een ietwat geflatteerde uitslag, 16-24.

De werklust, teamwork en leuke combinaties die we vandaag gezien hebben, nemen we mee naar Waalwijk, waar wij volgende week zondag om 14.45u tegen Tachos spelen.