Wedstrijdverslag DA1

De dames A1 speelde vanavond hun eerste oefenwedstrijd van het seizoen. In Groesbeek werden ze opgewacht door hun Glories DS3. Onze meiden met een gemiddelde leeftijd van 16 jaar stonden oog in oog met deze senioren.

Met een vliegende start zette onze meiden meteen de toon. Binnen 5 minuten stonden ze met 1-3 voor. Groesbeek wist nog wel de aansluitingstreffer te scoren waarna wij weer gas bijgaven. Er werd gescoord vanaf zowat elke positie. Nadat de cirkel 2x scoorde trok de verdediging van Groesbeek zich terug op de 6 waardoor de opbouwers weer ruimte kregen en met mooie schijnbewegingen en goed instarten er dwars doorheen glipten. De Groesbeekse hoekverdedigers trokken daardoor naar binnen voor rugdekking waardoor onze hoeken vrij voor doel kwamen.

Na de rust nam het tempo alleen maar toe en na 45 minuten hadden de meiden de wedstrijd volledig in hun zak. Ze speelde frivool de wedstrijd uit naar een 7-15 eindstand.

Coach Jasper was blij met deze boost van zelfvertrouwen en hoopt op meer spektakel. Volgende week is er weer een oefenwedstrijd. Meiden zet hem op.