Top drie even uit zicht voor HVW

Hans Zwaan bekijkt zijn ploegWANROIJ – Ze hadden zo’n goed voornemen, de handballers van HVW: de goede lijn van de vorige duels doortrekken en zo de aansluiting met de top drie van de ranglijst vinden. Maar van de mooie plannen die de Wanroijse mannen en hun coach Hans Zwaan in het korte kerstreces met elkaar maakten, kwam in de eerste twee wedstrijden van 2014 erg weinig terecht. Na de verliespartij tegen het Eindhovense Oktopus van vorige week (26-25), ging de tweedeklasser zondagmiddag ook in eigen huis tegen Zephyr onderuit: 19-23.

HVW liep tegen de Schijndelse concurrent vanaf het begin achter de feiten aan. De ploeg raakte bij de eerste vijf doelpogingen vier keer de paal of de lat. Dat was tekenend voor de rest van de wedstrijd. De in de beginfase opgelopen achterstand (1-4), maakte de Wanroijnaren nooit meer goed. Na een 9-12 ruststand kwam de ploeg nog een keer terug tot 15-16, maar een volgende reeks gemiste kansen bezegelde het lot van het team van Zwaan.

Ook de vrouwen van de Wanroijse club hadden een slechte zondag. De eersteklasser van coach Frank van den Broek verloor uitduel tegen Olympus uit Vlissingen met 30-17.