talententrainingen bij Handbalschool Brabant

Beste handbalfanaten,

Stichting HandbalSchool Brabant heeft als missie het bevorderen van (top)handbal in Brabant en Zeeland door talentontwikkeling zowel in de top- als breedtesport te stimuleren. Eén van de pijlers is het verzorgen van een twee uur durende training voor (top) talenten (D t/m B-jeugd) op zaterdag in Sporthal De Roomley te Udenhout. Een aantal zaterdagen wordt uitgeweken naar Tilburg en Eindhoven.

Trainingen worden door deskundige trainers verzorgd in de periode van september t/m april 2018. (Hans de Rooij, Henk van Oers, Sven Hemmes, Dirk Loose, Duncan van Cauter, Kevin van Cauter, Martine Menses, John de Laater, Guus van de Heuvel, Jasper van Gils, Erwin Janssen)

Trainingstijden reguliere trainingen zijn:
– 09.00 – 11.00 uur: Meisjes D- en C- jeugd
– 11.00 – 13.00 uur: Meisjes en Jongens B- jeugd
– 13.00 – 15.00 uur: Jongens D- en C- jeugd

Competitiewedstrijden van de eigen vereniging gaan voor(!), maar de stichting verwacht dat verenigingen met de planning hiermee rekening houden zodat het talent zich zoveel mogelijk kan ontwikkelen. Ook na het zaalseizoen verwachten we afstemming met elkaar over toernooien.

Naast de trainingen worden extra activiteiten georganiseerd zoals oefenwedstrijden, trainingsstages, toernooien nationaal/ internationaal e.d. Ook wordt gewerkt aan mentale vaardigheden van de sporter en is er medische begeleiding (fysiotherapie en performance scan).

Verenigingen kunnen gebruik maken van de deskundigheid van ons technisch kader door een aanvraag in te dienen voor een handbalclinic (http://handbalschoolbrabant.nl/opleidingen/clinics)

Wie kunnen zich voor het seizoen 2017/2018 inschrijven? En hoe?
Meisjes en jongens met geboortejaar 2001 t/m 2007.
Met toestemming van de ouders / verzorgers kan een talentvolle handbalspeler zich inschrijven op onze website (http://handbalschoolbrabant.nl/inschrijven/inschrijfformulier). Belangrijk is om de trainer en bestuur van betreffende vereniging hierover ook op de hoogte te stellen!
Na de inschrijving wordt de handbalspeler uitgenodigd voor selectietrainingen op zaterdag 9 en 16 september. Op 16 en/of 23 september wordt bekendgemaakt wie geselecteerd zijn en vanaf 30 september starten de reguliere trainingen.

Tijdens de selectietrainingen worden informatiebijeenkomsten voor ouders georganiseerd.

Wat zijn de kosten?
Na de definitieve selectie tekent de ouder/verzorger een deelnemersovereenkomst. Deelnemerskosten zijn € 200 per persoon voor seizoen 2017/2018. Hiervoor krijgt het talent ongeveer 27 trainingen. De betaling van de deelnemerskosten kan in twee termijnen (begin oktober en januari) of in één termijn voldaan worden (begin oktober).
Iedere nieuwe deelnemer is verplicht 2 shirts en 1 sportbroek (wedstrijdtenue HandbalSchool) aan te schaffen. Deze kosten zitten niet in de € 200 inbegrepen.

Op vrijwillige basis kunnen de handbaltalenten deel nemen aan de extra activiteiten. Kosten voor deze activiteiten zitten niet in de € 200 inbegrepen. Het talent zal dit zelf moeten bekostigen en/of team acties moeten opzetten: bijvoorbeeld kledinginzameling acties, varkentjes wassen e.d.

Voor meer informatie en/ of voorwaarden verwijs ik u naar deze link

Heeft u nog vragen stuur dan een mail naar handbalschoolbrabant@gmail.com

Vriendelijke sportgroeten,

Namens bestuur HandbalSchool Brabant