prima beachhandbal clinic jeugd

De HVW-jeugd en een handvol belangstellende kinderen hebben zich weer prima vermaakt op de beachhandbal clinic die werd verzorgt door de enthousiaste dames A van Helios. Nog volop in de race voor de eindronde van het NK beachhandbal in Biddinghuizen trainen de Helios dames al sinds midden april op het Wanroijse strand.

Ze kennen dus de techniek, tactiek en de truckjes om wedstrijden te winnen met snel en mooi verzorgd spel. Iets wat ze graag wegleren aan de jeugd. Dat aanbod slaan we natuurlijk niet af en met het scholentoernooi over anderhalve week en het prachtige weer was dit het uitgelezen moment om beide bij elkaar te brengen.

De warming-up werd gevolgd door een rugbyachtige spelvariant en oefeningen voor het aanleren van de juiste sprongtechniek in combinatie met een pirouette. Bij beachhandbal tellen bepaalde doelpunten – mits goed uitgevoerd – namelijk dubbel. Dus is het zaak dit goed aan te leren. Na alle techniek werd het tijd om de oefeningen in de praktijk te brengen. De kinderen werden verdeeld in 6 groepjes over 3 velden. Per groepje was een van de Helios Dames coach. De wedstrijdtactiek werd voorbesproken waarbij vooral de manier van wisselen werd benadrukt. Door slim te wisselen kun je veel makkelijker vrij komen voor de keeper en scoren.

De tijd vloog voorbij en het eindsignaal kwam veel te snel. Na een afrondend woordje en de groepsfoto kon iedereen het zand uit de kleren schudden en de schoenen/slippers weer aan doen. Helios bleef om nog 1,5 uur door te trainen. Meiden succes op het volgende kwalificatietoernooi.

Op Facebook vind je de foto’s