Overheid gelast sportclubs voorlopig de deuren te sluiten

Minister Bruins, verantwoordelijk voor het ministerie van Volksgezondheid, welzijn en Sport, zei vandaag op de persconferentie dat onder andere alle sportclubs hun deuren moeten sluiten, in ieder geval tot 6 april.

In de komende drie weken zal er onderzoek worden gedaan in Noord-Brabant naar besmettingsrisico’s. Deze informatie zal mede gebruikt worden voor besluiten over het nemen van stappen na 6 april.

Praktisch gezien betekend dit dat alle trainingen tot in ieder geval 6 april vervallen. Mocht je buiten de teamtrainingen om je conditie op peil willen houden dan kun je dit op eigen gelegenheid doen. Volg daarbij wel de adviezen van het RIVM over het nemen van de juiste hygiënemaatregelen en het vermijden van contact met anderen.

Sporthal de Hoepel en onze kantine de Derde Helft blijven gedurende bovengenoemde periode gesloten voor sporters en publiek.