Op en top spannende bekerfinale

Nog nooit hadden de Bouwcenter Centen HVW mannen de bekerfinale weten te bereiken. Dit jaar was het ze wel gelukt en uitgerekend werden dit jaar de bekerfinales in Wanroij gespeeld. Voor eigen publiek mochten ze deze apotheose tot een goed einde brengen.

Optimaal voorbereid en zonder blessures begonnen de mannen van coach Ton Wolfs aan deze finale die ze meteen naar hun hand wisten te zetten. De aanval was verzorgd, verdedigend stond het als een huis en de diverse break-outs werkte niet goed op de motivatie van de tegenstander. De Wanroijse voorsprong liep gaandeweg de eerste helft op naar 4 en even 5 doelpunten verschil. De scheidsrechters hielden de wedstrijd erg strak en gaven door middel van veel tijdstraffen aan waar voor hun de grenzen lagen.

De tweede helft ging op dezelfde voet verder. Na 50 minuten spelen hadden de Wanroijse mannen een riante 8 doelpunten voorsprong, maar het venijn zit hem zoals wel vaker in de staart. De in grote getalen meegereisde BeDo supporters wisten hun mannen op te peppen waarna die aan een comeback race begonnen. Met nog 7 minuten op de klok was het verschil nog 7, met 6 nog maar 6, enz. In de laatste minuut lukte het Bouwcenter Centen HVW om hun laatst overgebleven doelpuntverschil te verdubbelen. Dit was de morele nekslag voor BeDo die in Bouwcenter Centen HVW de meerdere moest erkennen. Direct na het eindsignaal barste op het veld al het feest los. Na de bekeruitreiking werd het publiek bedankt. In de kantine gaat het overwinningsfeest vanavond nog even verder.

Voor de Wanroijse mannen wacht echter komende zondag nog een dag vol strijd. In Houten wordt dan over 4 wedstrijden gestreden om promotie naar de hoofdklasse. Wil je er zelf bij zijn dan kun je je aanmelden via bestuur@hvwanroij.nl