Onderlinge wedstrijden jeugdteams

Vorige week werd er ook door de jeugd gehandbald, maar daarbij werden alle jeugdleden gemixt. Vandaag speelden om 13 uur de C1 jongens tegen de C2 meiden en om 14 uur de C1 meiden tegen de B1.

Er wordt nog elke week 2x getraind en de geoefende stof moet toch een keer in de praktijk worden getest, samen met je teamgenoten. De zonnige zondagochtend was intussen omgeslagen naar een druilerige namiddag en was het prima dat we weer in de sporthal terecht konden. Ondanks de beperkingen van het thuis omkleden en na afloop niet kunnen douchen waren alle spelers blij weer even uit de studieboeken weg te kunnen. Enthousiast werd de strijd aangegaan. De wedstrijd van de C1 jongens en de C2 meiden ging prima gelijk op. De jongens wonnen uiteindelijk met 1 doelpunt verschil.

Door wat blessures en quarantaine-ongemakken waren zowel de meiden C1 als ook de B1 niet compleet. Met wat hulp van de oudste C2 meiden stonden er toch 2 complete teams op het veld. Je kon aan het spel goed zien waarop werd getraind, zowel in de verdediging en de aanval. En ondanks dat beide teams al jaren samen trainen wisten ze elkaar toch een aantal keer te verassen met een passeerbeweging, een splijtende pass naar een teamgenoot of een venijnig schot op doel. Uiteindelijk trokken de B1 meiden aan het langste eind.

De trainers/coaches hebben weer voldoende trainingsstof en nieuwe uitdagingen. Iedereen kijkt uit naar een herstart van de competitie. Zoals het zich nu laat aanzien zal dit mogelijk in januari gaan gebeuren. Tot die tijd vullen we de leegtes met nog meer onderlinge wedstrijden.