Nederlands Kampioenschap dames C-jeugd

Zaterdag 4 mei mochten wij met de C1 naar het Nederlands Kampioenschap in Boekel. Dit vonden we allemaal erg spannend, omdat je als team eigenlijk alleen mee mocht doen als je 1ste was geworden in je eigen competitie, en de C1 was dit jaar vierde geworden in de 3e klasse ZO-BR.

We wisten dat het 6 pittige poulewedstrijden en een afsluitende kruisfinale zouden worden. Voor elke wedstrijd werd er nog even goed herhaald hoe de verdediging moest staan en op welke positie iedereen stond. Iedereen kreeg elke wedstijd een opdracht mee die zij moest uitvoeren. De eerste wedstrijd begon tegen DFS Arnhem. We verloren deze met 3 tegen 7. De tweede wedstrijd speelde we tegen SEW uit het Noord Hollandse Nibbixwoud. Deze meiden waren jonger en kleiner dus we dachten een kans te maken. Dit bleek echter niet zo te zijn. Ze wonnen met 9 tegen 2 tegen ons. De dames van SEW spelen niet voor niets Eredivisie. De derde wedstrijd mochten we het proberen tegen Gemini uit Zoetermeer, ook Noord Holland. Op zich ging deze wedstrijd beter. In het begin konden we gelijk op gaan maar aan het einde verloren we toch met 7 tegen 4. De vierde wedstrijd was tegen Havas uit Almere, Flevoland. Ook nu werd er prima gehandbald maar verloren. De vijfde wedstrijd speelde we tegen HV Born uit Limburg. De verdediging stond steeds beter waardoor de tegenstander meer moeite had om ons doel te vinden. Toch verloren we met 6 tegen 4. De laatste poulewedstrijd tegen Verburch uit Poeldijk Zuid Holland ging helaas ook verloren. Toch waren we trots op ons spel omdat we in de wedstrijden nieuwe dingen probeerde en de verdediging steeds een beetje sterker stond.

Doordat we alle wedstrijden in de poule verloren hadden moesten we onze laatste wedstrijd spelen de tegen laatste uit de andere poule. In die wedstrijd was Tremeg uit Gemert onze tegenstander, zij waren kampioen in onze competitie, we wisten dus wie ze waren en hoe ze speelden.

Die wedstrijd begon spannend, maar beide teams konden niet tot scoren komen, mede door de goed keepende Maud. Ze stopte zelfs in deze fase een 7-meter. Pas na 8 minuut werd door ons het eerste doelpunt gescoord. Maar al vrij snel wist Tremeg weer gelijk te maken. Het tweede deel van de wedstrijd kregen wij goed grip op het spel en de tegenstander. We benutte een aantal goede break outs waardoor de einduitslag 1-7 in ons voordeel was. Hiermee zijn we uiteindelijk 13de geworden en dus niet laatste!

Ondanks de kleine blessures en pijntjes die iedereen had, heeft bijna iedereen gescoord. Toen we terug in Wanroij waren zijn we met zijn alle frietjes gaan eten. We hebben nog een paar toernooien en dan zit voor ons het seizoen er al weer op.