HVW mannen winnen zeer lastige uitwedstrijd in Oss

Afgelopen zondag mochten we in alle vroegte (10:00 wedstrijd) naar Olympia 2 uit Oss voor de eerste wedstrijd van de 2e helft van de competitie. Olympia is een middenmoter die de laatste wedstrijden goed op dreef waren.  Dat ze gebrand waren om te winnen bleek ook wel uit het feit dat ze al om 9:15 wedstrijdbespreking hadden. Ook uit het feit dat ze 6 wissels hadden konden we concluderen dat dit geen makkelijk potje ging worden. In de beginfase van de wedstrijd werd er weinig gescoord, en al helemaal niet door HVW, wat resulteerde in een 5-1 achterstand. Dit kwam mede door de offensieve dekking van Olympia. Naarmate de 1e helft vorderde kwamen we toch wat vaker tot scoren, maar ook Olympia scoorde in die fase wat te makkelijk wat resulteerde in een 11-7 ruststand.

De rust deed ons blijkbaar goed want in het begin van de 2e helft kwamen we terug tot 12-11. Op dat moment kon de wedstrijd nog 2 kanten op vallen want tot 14-14 bleef het gelijk op gaan. Vanaf dat moment kwam het aan op de conditie. Het offensieve verdedigen van Olympia heeft waarschijnlijk te veel kracht gekost en uiteindelijk viel de wedstrijd gelukkig onze kant op en creëerden  we een eindstand van 18-21. Deze lastige horde is gelukkig ook weer genomen.

Aankomend weekend staat Tremeg uit Gemert op het programma, wat altijd een spektakel is. In Wanroij op zondag om 12:50, hopelijk tot dan!!

Groeten, de heren 1.