HVW HS1 sluiten 1e seizoenshelft af met winst in Helmond!

Vandaag mochten de mannen uit Wanroij naar Helmond voor een op papier zeer lastige pot. De tegenstander was Oranje Wit en de HVW spelers zelf konden niet meer herinneren wanneer ze voor het laatst daar gewonnen hadden. Oranje Wit is de nummer 3 uit de poule en een fysiek sterke tegenstander die de afgelopen 8 wedstrijden niet meer verloren hadden.

De wedstrijd startte stroef aan beide kanten, na 10 minuten stond er een 1-3 voorsprong op het bord. HVW begon steeds meer hun spel te spelen en het net werd steeds vaker gevonden. In de dekking stond het redelijk, maar redelijk vaak moest aan de noodrem worden getrokken en dit resulteerde in 4 strafworpen voor Oranje Wit. Gelukkig had coach Ton keeper Sander goed op scherp gezet waardoor hij al deze strafworpen uit het doel hield. Mede hierdoor gingen we met 7-12 de rust in.

Begin 2e helft stonden we erg sterk in de aanval en in de dekking waardoor we konden uitlopen naar een 19-27 overwinning. Eindelijk weer eens gewonnen in de Braak!!!

HVW heeft nu 20 punten, Bedo 18 en Oranje wit volgt met 15 punten. Nu hebben we een paar weken rust en in het nieuwe jaar mogen we om 10:00 naar Olympia 2 uit Oss.

Fijne feestdagen!!