HS1 blijven op kampioenskoers

Bron: Gelderlander 6 maart 2017

HELMOND – In de tweede klasse A (district Zuid) deden de handballers van HVW goede zaken. De koploper uit Wanroij won zaterdagmiddag in Helmond van laagvlieger Bedo 2: 25-34. Met concurrent Apollo op één punt achterstand, kunnen de Noord-Brabanders zich geen fouten permitteren met nog vier wedstrijden te gaan.

Speler Patrick Cornelissen keerde terug van een enkelblessure en blonk meteen uit. Hij was aanvallend en verdedigend in vorm. Bedo kon voor rust in de openingsfase nog wel meekomen, maar met de pauze was er een klein gaatje geslagen: 11-16.

Dat zorgde voor een rustigere tweede helft, waarin de uitploeg van trainer Ton Wolfs de wedstrijd naar zich toe kon trekken: 25-34.

Dinsdag moet het mannenteam alweer aan de bak, dan staat de kwartfinale van het bekertoernooi (district Brabant) op het programma tegen De Sprint uit Deurne. De handballers uit Wanroij spelen thuis.

Vrouwen HVW
De handbalsters van HVW kwamen gisteren in Tilburg één punt te kort. De ploeg uit Wanroij verloor nipt van Camelot (20-19) en had dat graag anders gezien. Niet alleen omdat degradatie steeds dichterbij komt, ook om coach Gerold van den Hoogen een hart onder de riem te steken. Hij ontbrak gisteren wegens trieste privéomstandigheden.

Voorlopig bezetten de vrouwen uit Wanroij de elfde plaats in de eerste klasse A en staan ze in punten (zeven) gelijk met hekkensluiter White Demons. Uitgerekend die ploeg treft HVW op 1 april in het laatste competitieduel.