Heren 1 drukt goed spel eindelijk in goals uit

Bron: Gelderlander 5 december 2016

HVW HS1 gaat al een tijdje aan kop in de tweede klasse A, maar de Wanroijse ploeg overtuigde nog nooit zo als gisteren. In de eigen sporthal won de ploeg van trainer Ton Wolfs met 34-23 van Someren.

De handballers uit Wanroij zijn dit seizoen ongeslagen koploper, maar konden het klassenverschil nog niet omzetten in grote scores. De ploeg van Wolfs won telkens nipt, op het uitduel met Helios’72 (21-29) na. Met dank aan Jasper Albers voegde het team daar een nieuwe ruime zege aan toe.

Albers nam tegen Someren namelijk bijna één derde van de goals voor zijn rekening: hij gooide maar liefst 10 keer raak. “Ik kom vaak op het scorebord, maar dat is toch echt te danken aan mijn teamgenoten”, was hij na afloop bescheiden.

Albers doelde met name op de manier waarop hij bijna al zijn treffers maakte. De buitenspelers gooiden de bal heen en weer, Albers gaf zijn directe tegenstander een lichte duw en kreeg vervolgens de bal naar zich geworpen. Dan was het voor de 22-jarige aanvaller een koud kunstje om binnen te werpen. “Je moet ook wel een beetje mazzel hebben met de scheidsrechter. Het is een manier van spelen die door sommige scheidsrechters wordt afgefloten. Ik speel altijd tegen het randje aan. Het is een slim trucje, waar we veel op trainen.”

Volgens Albers is zijn ploeg een nieuwe weg ingeslagen. Coach Wolfs nam het stokje vorig seizoen over van Hans Zwaan. Daarnaast maakt Patrick Cornelissen samen met Jasper Albers de overstap van het Panningse BEVO naar HVW.

“Er is een frisse wind door de groep gegaan. Er is nu een andere visie binnen het team. De wedstrijden zijn nu meer een verlengstuk van de trainingen. Zo trainen we bijvoorbeeld extra op het spel verleggen. Dat zie je in de wedstrijden terug. Net als dat trucje wat ik vaak gebruik. We willen het publiek vermaken met mooi spel. Dat is tegen Someren denk ik wel gelukt.”

Van de elf selectiespelers kwamen alleen de uitsteken keepende doelman Rik Blom en broer Rik Albers niet op het scorebord. Volgens Albers is dat niet zo bijzonder bij HVW, want de gunfactor staat centraal bij het succes van HVW. “Iedereen maakt doelpunten en ik durf wel te zeggen dat niemand voor eigen succes gaat. Het geeft enorm veel zelfvertrouwen. Mocht het bij iemand niet goed gaan, dan staat er iemand anders op en winnen we alsnog wedstrijden. Dat geeft een lekker gevoel. Het is al helemaal fijn als het bij iedereen lekker loopt. Dan winnen we de wedstrijd met ruime cijfers, zoals nu.”

Of de club kampioen gaat worden durft Albers nog niet hardop uit te spreken. “Ik heb er wel vertrouwen in dat we op de goede weg zijn. Zowel binnen als buiten het veld staat er gewoon een goede groep. We hebben gewoon veel plezier. De combinatie met een fanatieke trainer maakt het een succesformule.”

knipsel