Gezellige en spannende clubquiz

Afgelopen vrijdagavond half 8 was er een gemoedelijke en leuke clubquiz. Maar liefst 40 leden variërend in leeftijd van 12- tot 50+ namen online deel. De meeste zaten lekker thuis op de bank. Enkele jeugdleden hadden elkaars gezelligheid opgezocht. Via allerhande vragen over het heden en verleden van de club werd bepaald wie het meeste afwist van HVW of wie het best kon gokken. Vragen over jeugdherinneringen, over het allereerste clubkampioenschap maar ook over personen en dingen die nu actueel zijn. Weten jullie wanneer Fleur v.D. jarig is of wie het jongste handballende lid is? Wat de afmetingen van een handbalveld zijn of wie eerder lid was; Saskia of Michelle? Veel tijd om na te denken was er niet want hoe sneller hoe meer punten je kon verdienen. Jasper was deze avond de quizmaster en gaf waar nodig toelichting bij de antwoorden. Net als bij een handbalwedstrijd was er halfweg even een rustmoment waarop naar behoefte kon worden bijgetankt. De strijd in de top-5 was ongekend spannend. Robèr, Helen, Marieke, Erik en Saskia wisselde bijna elke vraag stuivertje en ook Fleur, Suus, Janouk, Nienke en Nikie scoorde er gretig op los en lieten zich regelmatig in de kopgroep zien. In de slotfase wist Marieke haar voorsprong uit te bouwen en bij de laatste vraag was ze al niet meer in te halen. Haar 34 goede antwoorden leverde haar de eindoverwinning op. Helen had 31 vragen goed en wist Robèr met 30 goede antwoorden net voor te blijven. Karin en Sas eindigde net naast het erepodium en Fleur was ondanks de soms lastige vragen 6e en beste van de jeugd. Op de bonusvraag wanneer de volgende clubquiz mag worden georganiseerd gaf een ruime meerderheid aan over 2 weken een goed idee te vinden. Een kwartier voor het ingaan van de avondklok was de quiz voorbij en voor sommige tijd om snel naar huis te gaan. Hopelijk zien we iedereen weer over twee weken.