Dames C2 gaan weer als een speer

Vandaag (12/1) mochten de Wanroijse Dames C2 handballen tegen hekkensluiter Lido uit Heeze. Vorige week wonnen de dames al in Boekel met 32 tegen 16. Vandaag hadden ze zichzelf minstens weer zo’n uitslag voorgenomen.

Lido was pas laat in de sporthal en had geen wissels. Geen goed begin dus voor zo’n wedstrijd als deze. De wedstrijd begon vanuit HVW met 8 spelers maar gelukkig had de coach dit hersteld voordat de scheidsrechter het merkte. Daarna liepen de aanvallen soepel. Verdedigend werd al snel duidelijk dat het weer van één tegenspeler af zou gaan hangen. Het tempo lag te laag waardoor Lido na een kleine achterstand weer kon aanhaken naar 4-4. Daarna ging het tempo omhoog. HVW liep meer break-outs die prima werden benut. Voor een tegenstander zonder wissels is dat om moedeloos van te worden.

In de rust werd nog eens de nadruk gelegd op het numerieke en fysieke overwicht. De tweede helft begon zoals de eerste was geëindigd; vol gas. Fair in de strijd maar meedogenloos wat betreft de afrondingen. Iedereen mocht naar hartenlust scoren en de break-out aanvoer van achter uit was perfect. Mooi om het verschil te zien met het begin van dit seizoen waarin de Wanroijse dames C2 nog dachten dat ze tegen iedereen moesten opkijken. Ze hebben alle schroom van zich afgeworpen en zijn voor niemand meer bang. Met wederom een 30 klapper als eindstand (30-13) kijken ze opgeheven uit naar de wedstrijd van volgende week zondag waar ze zich in Uden gaan meten met koploper Helios’72.