Dames 1 door naar de volgende ronde voor de beker!

Op donderdag 24 november speelde wij (dames 1) onze eerste bekerwedstrijd van dit seizoen. De wedstrijd tegen HV Aventi werd gespeeld in Drunen. In het begin van de wedstrijd ging het gelijk op. Onze verdediging stond goed en de tegenstander had moeite met scoren. Helaas waren onze doelpogingen ook niet altijd succesvol. Uiteindelijk gingen we toch met een kleine voorsprong de rust in (6-9). Het begin van de tweede helft begon wat rommelig, waardoor we teveel kleine slordigheidsfoutjes maakte. De tegenstander kon daardoor gemakkelijk terugkomen, waardoor we na 15 minuten op een kleine achterstand stonden (12-10). Gelukkig konden we ons daarna snel herpakken. Er kwam meer rust in onze ploeg, de verdediging stond sterk en in de aanval maakte we ook meer gebruik van onze doelkansen. Het was spannend tot de laatste minuut, maar na 60 minuten stond het gelijk (15-15)! Hierdoor werd de wedstrijd verlengd met 2 x 5 minuten. Na onze kopjes bij elkaar gestoken te hebben hadden we er met z’n alle weer vertrouwen in, en dat straalde we ook uit! We knokte in de verdediging, waardoor de tegenstander er niet voorbij kwam. In de aanval hadden we een aantal mooie acties die ook resulteerde in belangrijke doelpunten. Uiteindelijk wonnen we de wedstrijd met 16-19! Op naar de volgende ronde voor de beker.