Coronavirus en Handbal

Het Nederland Handbal Verbond is momenteel druk bezig om te inventariseren wat het effect is van het besluit van de overheid om alle sociale contacten en zo ook sportwedstrijden tot en met 31 maart af te gelasten.

Afgelaste wedstrijden
Alle wedstrijden t/m 31 maart zijn centraal afgelast en er hoeven hiervoor geen formulieren ingevuld te worden. Alle scheidsrechters uit de wedstrijdsport hebben van het NHV een melding gekregen dat de wedstrijden zijn afgelast. Zij hoeven het DWF niet in te vullen.

Competitie verloop
Het betreffen wedstrijden uit de nacompetitie, bekercompetities en reguliere competitie, die in veel gevallen nog in een beslissende fase zijn. Het NHV kijkt naar de effecten die het heeft voor de promotie- en degradatieregeling wedstrijdport en eventuele kampioenschappen in de breedtesport. Vooralsnog hoeven de wedstrijden niet opnieuw gepland te worden. Het NHV wacht eerst op de verdere ontwikkelingen inzake het Coronavirus. Zodra ze alles in kaart hebben zullen ze alle verenigingen per e-mail informeren en zal het ook op de website worden gecommuniceerd.

Inschrijving nieuwe seizoen
De inschrijvingen voor het nieuwe seizoen laat het NHV volgens planning verlopen.

Wedstrijd Nederland-Spanje 29 maart
Iedereen die een kaartje had gekocht voor de wedstrijd Nederland-Spanje op 29 maart wordt door het NHV geïnformeerd. Mochten er aanvullende ontwikkelingen zijn, dan zullen wij die op onze website kenbaar maken.