Alternatieve ouderavond

Beste jeugd en ouders,

Vanwege de huidige situatie hebben we dus geen ouderavond, maar delen we de informatie via deze memo. Helaas hebben we het seizoen niet kunnen eindigen op een normale manier. Een seizoen afsluiting zit er waarschijnlijk ook niet meer in. Mocht het wel nog kunnen zullen we jullie t.z.t. informeren. Terugkijkend op afgelopen seizoen hebben we met de jeugd een goed seizoen gedraaid. Alle teams hebben een leuke competitie gehad en de D1 en de C1 draaiden zelfs bovenin mee met kans op het kampioenschap.

De trainingen verliepen ook goed en uit de teambesprekingen kregen we voornamelijk positieve feedback retour. Afgelopen week zijn we weer opgestart met de trainingen. Dit willen we bij voldoende animo blijven doen tot aan de zomervakantie. (vrijdag 10 juli). Toernooien Hemelvaart en Pinksteren zijn vervallen. Zoals het er nu uitziet kunnen we pas 1 september weer opstarten met de zaaltrainingen. Het plan is dan om na de zomervakantie te starten met trainen op het beachveld. Start trainingen maandag 24 augustus. Het Flyers toernooi Wijchen is eind augustus maar gaat waarschijnlijk niet door of zal later plaats vinden. We gaan kijken of we nog wat oefenwedstrijden kunnen plannen voor de competitie start laatste weekend september. Het handbalkamp is gepland voor vrijdag 16-10-2020 t/m zondag 18-10-2020.

De teamindeling is inmiddels ook bekend en is via de teamapps met jullie gedeeld. Hierbij hebben we zoals gebruikelijk gekeken naar leeftijdsklasse en niveau. We hebben weer 5 teams ingeschreven. 1 team is onderbezet en zullen we wekelijks aanvullen met spelers uit andere teams. We hebben hiervoor gekozen, omdat we anders 4 teams kregen met 12-13 personen, waardoor je weinig aan spelen toekomt. We denken met deze indeling iedereen maximaal aan spelen toe te laten komen, op haar/zijn eigen niveau. De jongens zullen dit jaar in een gemengde competitie spelen en zullen wekelijks aangevuld gaan worden met de C gerechtigde spelers uit de andere teams. Hiervoor zal vooraf een schema voor het hele jaar opgesteld gaan worden. Het kan dus zijn dat je dochter 2 wedstrijden in een weekend heeft.

Tenslotte hebben we ook de coaches / trainers / teamouders weer bereid gevonden om komend jaar zich weer in te zetten voor de jeugd. We zijn uiteraard weer heel blij met de inzet van al deze vrijwilligers, zodat onze jeugd kan blijven handballen. Hopelijk kunnen we volgend seizoen weer op een normale manier sporten, maar zolang er aanpassingen nodig zijn, dan zullen we dit conform RIVM richtlijnen uitvoeren en rekenen we ook op jullie medewerking hierin.

Indien er vragen of opmerkingen zijn naar aanleiding van deze memo of de indeling, dit graag mailen naar jeugdcommissie@hvwanroij.nl

Tot snel op het sportveld!

Met sportieve groet, Jeugdcommissie HVW