Spelvisietoernooi D-jeugd

Nederland
Contact:
André van Kemenade
Spelvisietoernooi D-jeugd @ Sporthal de Burcht | Boekel | Noord-Brabant | Nederland

Nieuwe speelwijze D-jeugd

Drie jaar geleden is gestart met het invoeren van een nieuwe speelwijze bij de jeugd tussen 4-12 jaar. Deze nieuwe speelwijze is een manier van handballen die het beste aansluit bij de belevingswereld van de jeugd en het zorgt op latere leeftijd voor betere handballers. Spelplezier en succesbeleving staan hierbij centraal!

De F-jeugd was als eerste aan de beurt in seizoen 2014-2015. Afgelopen seizoen, 2015-2016 is de nieuwe speelwijze ingevoerd bij de E-jeugd. In seizoen 2016-2017 is de D-jeugd gaan spelen volgens de nieuwe speelwijze.

Uitgangspunten voor de speelwijze binnen deze categorie zijn:

• Vrijheid om te spelen
  • Bal veroverend spelen / verdedigen om de bal te veroveren!
  • Weg van de cirkel, offensief spelen
  • Posities door wisselen
  • Iedereen evenveel speeltijd
  • Plezier voor iedereen, eigen team en het andere team
  • Positief begeleiden in de geest van alle kinderen zodat ze plezier hebben

Meer informatie over deze speelwijze is te lezen in deze flyer of kijk op de NHV site

Het spelvisietoernooi

We willen graag nog wat extra aandacht besteden aan de spelvisie, daarom oefenen we samen voor het nieuwe seizoen in een spelvisietoernooi.

Voor het toernooi is de hele poule uitgenodigd, i.v.m. afzeggingen/verschuivingen kan de indeling van de poule iets gewijzigd zijn. Binnen de poule speelt elk team twee wedstrijden van 2x 15 minuten. Je speelt volgens de nieuwe speelwijze.

Elk team neemt een scheidsrechter mee, deze kan dan ook gelijk oefenen met de nieuwe speelwijze. Welke wedstrijd gefloten moet worden is te lezen in het toernooi programma.

Op het toernooi is een vertegenwoordiger van het NHV aanwezig. Hij/zij is bereikbaar voor vragen en zal bijsturen waar nodig. Je herkend de NHV vertegenwoordiger aan de lichtblauwe polo. Ook is doorlopend een presentatie te zien over de nieuwe speelwijze. Hierin kun je alle informatie nog even rustig nakijken.

Vragen?

Mochten er naar aanleiding van deze informatie nog vragen zijn, dan kun je contact opnemen met  jeugdhandbal@handbal.nl

Wedstrijdschema (alleen HVW deel):

veld 1 thuis uit spelleider
15:30 HVW D2 Jupiter ’75 D1 De Sprint D2
16:00 Achilles ’95 D1 Aristos D2 HVW D2
17:00 HVW D2 M.H.V. ’81 D2 Bergeijk D1

Verdeeld over 2 zalen wordt vanaf 8:30 uur tot 17:30 uur door 20 regionale D-jeugdteams meegedaan aan dit Spelvisietoernooi. Ook ouders zijn van harte uitgenodigd om kennis te komen nemen van deze nieuwe speelwijze.