Jean Last geeft clinic voor keepers(trainers)

Wanneer:
23 maart 2019 @ 12:30 – 16:00 Europe/Amsterdam Tijdzone
2019-03-23T12:30:00+01:00
2019-03-23T16:00:00+01:00
Waar:
Sporthal de Hoepel
't paddenpad 6
wanroij
Kosten:
Contact:
Gerold van den Hoogen

Ruim 30 jaar is Jean Last al actief als keeperstrainer in het tophandbal. Zelf heeft de geboren en getogen Geleendenaar als actief keeper tussen 1974 en 1990 bij V&L en  Blauw Wit ervaring opgedaan op het hoogste niveau. Nationaal en Europees. Keepte met topkeepers in die ploegen, iedereen leerde van iedereen. Trainde onder toptrainers, stak van iedereen iets op. Sinds hij midden jaren tachtig zeven jaar lang jeugdkeepers onder zijn hoede kreeg bij V&L groeide bij Jean Last het besef dat er dringend behoefte was aan een juiste opleiding van die sluitposten die normaliter een beetje aan hun lot worden overgelaten op de trainingen. “Ik heb in al die jaren veel praktijkervaring opgedaan. Dat heb ik verder ontwikkeld, mijn eigen idee eraan gegeven om voor die keepers een toegevoegde waarde te kunnen zijn. In het verleden nam ik ook brutaalweg contact op met bijvoorbeeld Frans Hoek bij Ajax, mocht ik daar een dagje meelopen en kijken hoe hij met de topkeepers werkte. Ik ben altijd geboeid geweest in het keepersvak. Dat probeer ik via mijn trainingen over te dragen op de jongere generatie.

Op Papendal is het dagelijks een komen en gaan van handbaltalenten, jongens en meisjes. Iedereen heeft zijn eigen belangen en motivaties. Ook drie van de vier keepers bij de U19 die ruim een uur lang door Jean Last klaargestoomd worden voor het grote werk: keepen bij hun club en nationale selectie op een zo hoog mogelijk en aanvaardbaar niveau. Het trio stipt een belangrijk probleem aan: niet alle clubs houden rekening met een specifieke trainer voor hun keepers

Jean Last neemt ook eredivisiekeeper Arjan Versteijnen mee. Arjan keept bij Tachos en jong Oranje. Samen zullen de ze keepersoefeningen voordoen en jou leren hoe je het zelf kunt doen. Het programma is als volgt verdeeld;

• 12:00 – 12:30 gelegenheid tot lunch (eigen rekening)
  • 12:30 – 14:30 theoriebespreking
  • 14:30 – 16:00 praktijkoefeningen

Aanmelden kan voor keepers vanaf 10 jaar, keeperstrainers en overige belangstellenden via keepersclinic@hvwanroij.nl. Deelname kost €10 per persoon. Bij opgave je naam, leeftijd en vereniging vermelden.

Wil je tijdens het praktijkgedeelte vanaf de tribunes toekijken dan ben je van harte welkom. Opgeven is niet nodig en toegang tot de tribunes is gratis.