E-jeugd spelvisietoernooi

2018-09-22T10:00:00+02:00
2018-09-22T15:00:00+02:00
E-jeugd spelvisietoernooi
De vakantie zit er bijna weer op. Het nieuwe seizoen start voor de E-jeugd met het spelen van een spelvisie toernooi in de regio. De spelvisietoernooien zijn onderdeel van de competitiekalender en dus een verplichte speeldag. We organiseren deze spelvisie toernooien, omdat uit praktijk blijkt dat niet iedereen bekend is met de nieuwe speelwijze. In de E-jeugd is veel instroom van trainers en coaches, we vinden het belangrijk om dit kader goed te informeren.

Hoe ziet het spelvisie toernooi eruit?
Bij aankomst op het toernooi krijgt iedereen een filmpje te zien over de speelwijze bij de E-jeugd. De coaches ontvangen een handleiding en voor ouders is een flyer beschikbaar. Daarna kunnen ze in de praktijk aan de slag.

Tijdens het toernooi speelt elk team 2 wedstrijden van 2x 12 minuten. In de rust van de wedstrijd roept de spelvisiebegeleider beide teams en coaches bij elkaar om aanwijzingen te geven over de speelwijze.

Waar kan ik de wedstrijden en locatie vinden?
Er staan twee wedstrijden op één dag gepland, kijk goed naar de locatie. De eerstgenoemde vereniging zorgt, net als bij thuiswedstijden, voor een scheidsrechter.

De spelvisiewedstrijden zijn terug te vinden in Sportlink Club onder wedstrijdzaken > wedstrijden plannen > wedstrijdprogramma. Selecteer links bovenin het scherm tabblad seizoen voor een overzicht van alle uit + thuiswedstrijden van de competitie inclusief spelvisiewedstrijden.

De spelvisiewedstrijden zijn gepubliceerd in de HandbalNLapp en op onze website www.handbal.nl.

Als NHV vinden we het belangrijk dat bij de E-jeugd volgens de spelvisie wordt gespeeld.
De spelvisie is ontwikkeld om het spel aan te laten sluiten bij de belevingswereld en bewegingsdrang van kinderen. Het spel ‘groeit’ met de kinderen mee naar het volwassen handbalspel. Juist omdat het anders is dan het volwassen handbal hebben we materiaal ontwikkeld om iedereen te infomeren. Je kunt je nu al voorbereiden op het toernooi/het seizoen en het materiaal downloaden via de links:

Filmpje
In dit filmpje wordt de speelwijze uitgelegd, heel handig om met de ouders te delen, net als de flyer.

Flyer met informatie over de speelwijze.

Opleidingsboekje jeugdscheidsrechter
Voor scheidsrechters is een opleidingsboekje beschikbaar gericht op het fluiten van de E-en D-jeugd, een prima voorbereiding op het toernooi en de competitie.

Handleiding Jeugdleiding
Alle coaches/begeleiders ontvangen tijdens het toernooi het boekje Jeugdleiding, een complete handleiding voor jeugdcoaches en begeleiders.

Heb je nog vragen over de spelvisie en/of de spelvisietoernooien, neem dan contact op met jeugdhandbal@handbal.nl.