Behoud van jongeren

2018-03-16T13:33:00+01:00
2018-03-16T14:33:00+01:00
Behoud van jongeren

Uit onderzoek van het NOC*NSF blijkt dat sportdeelname onder jongeren in heel Nederland afneemt. Sportverenigingen hebben moeite met het behouden van jonge sporters. Dit geldt ook voor sportverenigingen in jullie omgeving.

Daarom hebben maar liefst 7 sportbonden (KNVB, KNKV, NBB, NGF, KNGU, KNLTB en de NHV) de handen ineengeslagen om jullie als club bij deze uitdaging te helpen.

Op dinsdag 3 april organiseren we gezamenlijk een bijeenkomst bij jullie in de buurt, geheel gericht op Behoud van jongeren bij de club.

We nodigen bestuurders, trainers en jongeren van jullie vereniging uit om samen naar de thema-avond te komen. Jullie worden tijdens een workshop actief aan de hand genomen tot anders denken en komen tot nieuwe oplossingen. Geen knip- en plakwerkjes, maar op een inspirerende en uitdagende manier! Nieuwsgierig?

Invulling thema-avond Behoud van Jongeren
We spiegelen, we maken je aan het lachen en zetten je op een andere manier aan het denken. Op deze avond ga je met elkaar interactief aan de slag. Door de vaste denkkaders open te breken ontstaan er grootse of gekke ideeën, die worden vertaald naar concrete plannen. Doel is om uit het traditionele denken te stappen en te komen tot praktische plannen. De jongeren worden hier ook bij betrokken. Belangrijk dus dat ook zij aanwezig zijn! We praten niet óver ze, maar mét ze.  Deelnemers kunnen direct na deze sessie aan de slag op de club. De aangereikte tools zorgen namelijk voor betrokkenheid en energie!

Workshopleiders: Kyra van Leeuwen & Etienne Verhoeven van Start2Create

Voor wie: Bestuurders, trainers/coaches, jongeren

Jullie zijn van harte welkom!

Stuur deze uitnodiging daarom ook door naar de trainers/coaches en vooral de jongeren binnen jullie vereniging en kom gezamenlijk naar deze avond.

Tot ziens op 3 april!

Aanmelden kan per mail via jeugdhandbal@handbal.nl

Met vriendelijke groet,

Tessa Duking