Vernieuwde opleiding Verenigingsscheidsrechter

Wil jij je enthousiasme voor de handbalsport overdragen aan andere leden van je club en lijkt het je leuk om een wedstrijd te leiden? Dan is de opleiding verenigingsscheidsrechter (VS) misschien iets voor jou!

Gemakkelijker opleiden op de vereniging
De opleiding verenigingsscheidsrechter biedt jou de kans om veel praktijkervaring op te doen binnen jouw eigen vereniging. Je helpt als scheidsrechter om de wedstrijd in goede banen te leiden, een belangrijke rol dus! Middels begeleiding van een ervaren praktijkbegeleider ga je jouw skills als scheidsrechter verbeteren. Je fluit een x aantal wedstrijden totdat de praktijkbegeleider vindt dat je voldoet aan de eisen voor de Proeve van Bekwaamheid. Vanaf september 2018 kun je op de vereniging een opleiding tot verenigingsscheidsrechter volgen, check de website voor meer informatie voor zowel de vereniging als de leden.

In het Kwalificatieprofiel kun je terug vinden wat het profiel van de verenigingsscheidsrechter is en wat je uiteindelijk moet kunnen voor het examen. Tevens kun je in de Toetsdocumenten bekijken waar je uiteindelijk op beoordeelt wordt via het beoordelingsprotocol. Het Toetsplan geeft vooral antwoord op hoe lang een opleiding duurt, hoeveel herkansingen je kan aanvragen, etc.

Praktijkbegeleider
Een goede praktijkbegeleider zorgt er samen met jou voor dat je beter wordt door middel van feedback geven/ontvangen, reflectiegesprekken en veel oefenen in de praktijk, zodat je uiteindelijk klaar bent voor de Proeve van Bekwaamheid.

Onze vereniging beschikt al over een praktijkbegeleider. Voor de voorwaarden en eventuele EVC (eerder verworven competenties) van een praktijkbegeleider check dan deze link. In het najaar gaan we workshops organiseren om extra praktijkbegeleiders op te leiden die in de vereniging aan de slag kunnen.

Klik hier voor het stroomschema verenigingsscheidsrechter.

Heb je vragen en/of opmerkingen, wij helpen je verder via opleidingen@handbal.nl