12 t/m 15 Beachtoernooi

Ondanks dat het basisscholen beachtoernooi dit jaar helaas niet doorging was het deze keer toch de primeur voor de leeftijdsgroep 12 t/m 15 jaar.

5 teams hadden zich opgegeven waarbij elk team uit maximaal 3 handballers mocht bestaan. Veel introducees dus waarvan een aantal door de jaren heen al vaker aan beachhandbaltoernooien hebben deelgenomen. Enige ervaring viel daarbij wel op.

Vanaf 13 uur werden verdeeld over 2 velden 10 wedstrijden van 15 minuten gespeeld met tussendoor 10 minuten rust. Het was niet extreem warm maar de zon stak fel en het zand was soms erg heet onder de voeten. Veel (water) drinken en goed insmeren was het advies.

Iets na drieën ging het laatste eindsignaal waarna de balans kon worden opgemaakt. Team blauw met captain Jasmijn wist alle 4 de wedstrijden te winnen waardoor ze tot toernooiwinnaars werden uitgeroepen. Team geel met captain Suus werd 2e en team zwart met captain Jenna 3e. De vierde plaats was voor team grijs met captain Nienke en als laatste eindigde team rose met captain Pien.

teamWinGelijkVerliesVoorTegenSaldoPunten
Jasmijn4008647398
Suus2024345-24
Jenna2024752-54
Nienke1035361-82
Pien1033054-242

Toernooileiders Gerold en Theo waren dik tevreden over het spelniveau, de getoonde inzet en sportiviteit. Alle deelnemers werden bedankt en uitgenodigd voor het Oliebollentoernooi in de Kerstvakantie. Ook ging de uitnodiging uit om volgende jaar weer een beachtoernooi te houden met nog meer teams.

En voor wie niet kan wachten tot volgend jaar; er kan elke dag worden gehandbald op het beachveld. In georganiseerde vorm of gewoon spontaan met een groepje vrienden. Het enige wat je nodig hebt is zin en een bal en voor dat laatste kun je altijd bij HVW terecht.